ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» У СУЧАСНІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-1394.2025-2.5

Ключові слова:

змішане навчання, освітня технологія, медична освіта

Анотація

Вступ. Глобалізація освіти призвела до необхідності застосування цифрових технологій. Онлайн-платформи стали доступними для проведення занять, обміну ресурсами та управління повсякденною діяльністю освітніх закладів. Мета дослідження. Аналіз закордонного досвіду опанування технології «перевернутого класу» в медичних закладах освіти, її переваг та недоліків. Матеріали та методи дослідження. Ретроспективний аналіз релевантних наукових публікацій проведено шляхом онлайн-пошуку в базах PubMed та ResearchGate за назвою статті й ключовими словами. Результати. «Перевернутий клас» – це модель навчання, в якій традиційна лекція є домашнім завданням здобувачів вищої освіти, а час в аудиторії витрачається на активне й дослідницьке навчання за сприяння викладача. Така технологія навчання свідомо спрямовує процес освіти в напрямку студентоцентрованої моделі, в якій під час очних занять теми вивчаються більш глибоко, тим самим створюючи можливості для змістовного навчання. Взаємодія між викладачем і студентами посилюється завдяки спільним інтерактивним відносинам, оскільки викладач присутній, коли здобувачі освіти намагаються аналізувати й застосовувати нові знання. Закордонний досвід упровадження цього методу в медичну освіту засвідчив позитивні відгуки студентів, які відзначали підвищення рівня залученості та активності в освітньому процесі. Висновки. Сама по собі така методика викладання не гарантує якісного навчання, однак перехід до цієї концепції збільшує ефективність активної роботи в аудиторії. У свою чергу це підвищує успішність студентів і асоціюється з їх більшим задоволенням й зацікавленістю в навчанні. «Перевернутий клас» краще за традиційний метод викладання в тому контексті, що викладач виступає лише в ролі координатора, що допомагає розвивати впевненість здобувачів освіти, що вони можуть бути незалежними учасниками освітнього процесу.

Посилання

Haleem A., Javaid M., Qadri M.A., Suman R. Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers. 2022. Vol. 3. P. 275–285. DOI: 10.1016/j.susoc.2022.05.004.

Chowdhury T.A., Khan H., Druce M.R., Drake W.M., Rajakariar R., Thuraisingham R. et al. Flipped learning: Turning medical education upside down. Future Healthcare Journal. 2019. Vol. 6. № 3. P. 192–195. DOI: 10.7861/fhj.2018-0017.

Peer Z., Rayees P.Z. Flipped classroom: A new innovation in teaching and learning. International Journal of Movement Education and Social Science. 2018. Vol. 7. № 2. P. 275–280. URL: http://www.ijmess.org/assets/front_end/uplodes/gallery/JK1560_SS.pdf

Lewis C. Is the Flipped Classroom a Panacea for Medical Education? Current Surgery Reports. 2019. Vol. 7. № 4. DOI: 10.1007/s40137-019-0230-4.

Arnold-Garza S. The flipped classroom: Assessing an innovative teaching model for effective and engaging library instruction. College & Research Libraries News. 2014. Vol. 75. № 1. P. 10–13. DOI: 10.5860/crln.75.1.9051.

Braseby A.M. The Flipped Classroom. IDEA Paper. 2015. № 57. P. 1–12. URL: https://www.ideaedu.org/idea_papers/the-flipped-classroom

Ay K., Dağhan G. The effect of the flipped learning approach designed with community of inquiry model to the development of students' critical thinking strategies and social, teaching and cognitive presences. Education and Information Technologies. 2023. P. 1–33. DOI: 10.1007/s10639-023-11809-2.

Pettit R.K., McCoy L., Kinney M. What millennial medical students say about flipped learning. Advances in Medical Education and Practice. 2017. Vol. 8. P. 487–497. DOI: 10.2147/AMEP.S139569.

Noori M., Dehghani N., Bolourian M., Vakili S. The Effectiveness of the Flipped Classroom from the Perspective of Medical Students: A Systematic Review of the Literature. Medical Education Bulletin. 2022. Vol. 3. № 2. P. 457–464. DOI: 10.22034/meb.2022.331913.1051.

Anjomshoaa H., Hashemi A.H.G., Alsadaji A.J., Mohammed Z.J., Masoudi S. The Effect of Flipped Classroom on Student Learning Outcomes; An Overview. Medical Education Bulletin. 2022. Vol. 3. № 2. P. 431–440. DOI: 10.22034/MEB.2022.332357.1052.

Sharma N., Lau C.S., Doherty I., Harbutt D. How we flipped the medical classroom. Medical Teacher. 2015. Vol. 37. № 4. P. 327–330. DOI: 10.3109/0142159X.2014.923821.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-01

Як цитувати

Кобцева, О., Авдусенко, М., & Турчененко, С. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» У СУЧАСНІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ. Via Stomatologiae, 2(2), 48–53. https://doi.org/10.32782/3041-1394.2025-2.5

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЯ СТОМАТОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ, ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ