PSYCHO-HYGIENIC CHARACTERISTICS OF CHILDREN’S READINESS FOR SCHOOL IN THE CONDITIONS OF MARTIAL LAW INTRODUCTION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-9067-2023-25-16

Keywords:

preschool age, child's readiness for school readiness, training in school.

Abstract

Abstract. The learned motivatioval and intellektual aspekts of childrens psychological readiness for studyind at school. School studyind requires from a child skills to work due to a model and on his own, to listen and comprehend the educational material. The results of the investigations show that 7-year old children are better ready to study than 6-year old ones. That's why the preparation of a child for school studyind must be carried out on the lever of complex influence on all known aspects of formation of a personality (sensory, intellectual, a moral - ethical, labour physical).

References

Хоменко ІМ, Івахно ОП, Козярін ІП. Нова модель медичного забезпечення організованого дитинства в умовах реформування освітньої сфери та системи охорони здоров’я України. Актуальні питання громадського здоров’я та екологічної безпеки України. Збірка тез доповідей науково-практичної конференції (сімнадцяті марзєєвські читання). Вип. 21. 2021 Жовтень 21-22; м. Київ. К.: «Рекламне агентство Некст-Груп»; 2021. 412-416.

Савченко О. Початкова освіта має стати якісно новою. Дошкільне виховання. 2021; 1: 4-6.

Брикунець Л. Готовність дитини до навчання у школі. Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2018. 12: 32-34.

Бубін АО. Проблеми наступності дошкільної та початкової освіти в педагогічній спадщині українських педагогів. Педагогічні науки. Луцьк; 2010. 23: 131-134.

Голота Н. Підготовка дітей до школи: практика зарубіжної дошкільної освіти. Початкова освіта. 2011; 48: 7-9.

Губенко О. В. Особливості підготовки та адаптації пяти- та шестирічних дітей до школи. Обдарована дитина. 2017; 9: 50-56.

Дусанська Л. Готуйте дитину до школи. Початкова школа. 2010; 4: 75-76.

Колмикова О. Школа майбутнього першокласника. Успішна адаптація дітей 6-річного віку. Початкова освіта. 2012; 30: 4-10.

Мартиненко С. Орієнтовані методики педагогічного діагностування рівнів готовності дитини до навчання в школі. Початкова школа. 2008; 2: 39-41.

Published

2022-12-30